Ultime conferenze

2011

• Roma, Italia – Marcella Frangipane - Fondazione Sapienza, Sapienza Università di Roma (nell'ambito del ciclo di conferenze: "L'eccellenza della Sapienza in Italia e nel Mondo"): "I risultati degli scavi de La Sapienza ad Arslantepe-Malatya (Turchia)".
  • Berlino, Germania – Marcella Frangipane - Institut für Vorderasiatische Archäologie, Freie Universität: "New results at Arslantepe, Malatya (Turkey): development and crisis of an early centralised economic system without urbanisation".
  • Istanbul, Turchia – Marcella Frangipane - Institute Français d'Études Anatoliennes, Istanbul: "Arslantepe: the growth of a 4th millennium power centre in a non-urban space".

2010

• Roma, Italia – Marcella Frangipane - Accademia Nazionale dei Lincei: "Recenti scoperte archeologiche ad Arslantepe (Turchia orientale)".
  • Palermo, Italia – Marcella Frangipane - Università degli Studi di Palermo, Facoltà di Lettere e Filosofia: "Emergenza dello 'Stato' e urbanizzazione. Arslantepe: sviluppo di un centro proto-statale non urbano alla periferia del mondo mesopotamico".
  • Barcellona, Spagna – Marcella Frangipane - Universidad Autonoma de Barcelona (on the occasion of the Conference Broadening Horizon 3): "A discontinuous development in settlement systems and socio-economic/political relations in the Malatya plain in the course of the 4th and 3rd millennia BC".

2009

• Bologna, Italia – Marcella Frangipane - Facoltà di Beni Culturali, Istituto di Archeologia, Università di Bologna: "Uruk nel Nord: Colonizzazione, interazione politica e culturale, emulazione e scambi nella formazione di un sistema 'globalizzato'.
  • Kiel, Germania – Marcella Frangipane - Graduate School "Human Development in Landscapes", University of Kiel: "Arslantepe-Malatya. The development of a powerful regional centre in a non-urbanised area along the Upper Euphrates valley".

2008

• Berlino, Germania – Marcella Frangipane - Institut für Vorderasiatische Archäologie, Freie Universität: "Uruk in the North: colonisation, socio-cultural interaction and the formation of a 'global' cultural system".
  • Siena, Italia – Marcella Frangipane - Università degli Studi di Siena, Dipartimento di Archeologia e Storia delle Arti: "Differenti modelli di urbanizzazione e formazione dello 'Stato' nel Vicino Oriente. Il contributo delle ricerche ad Arslantepe-Malatya".
  • Chicago, Stati Uniti – Marcella Frangipane - Oriental Institute, University of Chicago: "Fourth millennium Arslantepe: the rise of a complex centralized administered system without urbanization".

2006

• Heidelberg, Germania – Marcella Frangipane - Seminar Für Ur- Und Frühgeschichte Und Vorderasiatische Archäologie - Universität Heidelberg: "Arslantepe between Mesopotamian and Eastern Anatolian worlds: new evidence for far-reaching changes in the 4th to 3rd millennium".

Messaggio di errore

User warning: The following module is missing from the file system: imagcache_actions. For information about how to fix this, see the documentation page. in _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (line 1138 of /opt/webhost/arslantepe/includes/bootstrap.inc).