Rassegna di Psicologia

Venerdì, Marzo 31, 2017

AIMS

Established in 1984, Rassegna di Psicologia (RdP)  has been keeping psychologists up-to-date on the latest research for nearly 30 years. The RdP provides a forum for psychology, psychiatry and mental health professionals to share their findings with researchers.

Rassegna di Psicologia is an international peer-reviewed Open Access journal publishing original research in  applied areas of psychology, including: Behavioral Psychology, Clinical Psychology, Cognitive Psychology, Counseling Psychology, Developmental Psychology, Educational Psychology, Environmental Psychology, Family Psychology, Health Psychology, Measurement/Assessment, Psychodynamics, Psychotherapy, School Psychology, Social  Psychology, Sport Psychology, Work, Industrial and Organizational Psychology. Contributions are encouraged from all fields of psychology, especially those that address new developments and pursue innovative approaches. RdP focuses on original empirical contributions, but is open to theoretical articles, critical reviews, and replications of published research.

The Rassegna di Psicologia is property of Sapienza Università di Roma. It’s published three times a year as printed papers and online pdf.

EDITORIAL STAFF

00185 Roma

T (+39) 06 97613688
F (+39) 06 83769566