Davide Bernardini

Via Gramsci, 53 - 00197 Roma, Italia
Curriculum breve

ITA

La ricerca di Davide Bernardini si concentra prevalentemente sulle applicazioni degli Smart Materials, la modellazione termomeccanica dei materiali e la dinamica nonlineare delle strutture.
Autore di oltre 60 pubblicazioni scientifiche su riviste, atti di convegno e capitoli di libro a diffusione internazionale, oltre che di due monografie.
Dal 2001 è regolarmente titolare, in periodi diversi, di corsi di Statica, Teoria delle Strutture, Meccanica delle Strutture, Scienza delle Costruzioni, Meccanica dei Materiali Innovativi presso le Facoltà di Architettura della Sapienza.

ENG

Much of Davide Bernardini's research is centered on the applications of Smart Materials, on the thermomechanical modeling of materials and on the nonlinear dynamics of systems and structures.
Author of more than 60 scientific publications on journals, proceedings and book chapters as well as of two books.

Since 2001 is regularly teaching, over different periods, courses of Statics, Theory of Structures, Structural Mechanics, Strength of Materials, Mechanics of Innovative Materials at the Faculty of Architecture of the University of Rome Sapienza.

Updated profile on Sapienza Skills and Expertise

AR_BOR-DataInizio: