Zamparelli Luca
SSD Docente:
SECS-P/01
Sede Docente:
P.le Aldo Moro 5, 00185 Roma, Edificio CU002, Scienze Sociali ed Economiche, Stanza 315, Piano 3
Recapiti Docente:

Tel. +39 0649910429 - Int. 20429 - luca.zamparelli@uniroma1.it

Short Bio:

Professore Ordinario di Economia Politica presso il Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche di ‘Sapienza’ Università di Roma. Ha conseguito la laurea in Economia e Commercio con lode presso l’Università degli studi di ‘Roma Tre’, il dottorato di ricerca in Economia Politica presso Sapienza Università di Roma, e il PhD in Economics presso The New School for Social Research (NY). E’ associate editor del Journal of Economic Surveys e membro del Comitato Scientifico di Metroeconomica. E’ stato visiting research scholar presso il ‘Colegio de Mexico’, la Université de Bordeaux, e docente a contratto presso New York University. I suoi interessi di ricerca riguardano i modelli macro dinamici di crescita e distribuzione del reddito, la distribuzione della ricchezza e il cambiamento strutturale. I suoi contributi di ricerca sono pubblicati su importanti riviste internazionali, tra cui il Journal of Economic Theory, il Journal of Evolutionary Economics, Metroeconomica, Structural Change and Economic Dynamics e il Journal of Economic Surveys.

Short Bio ENG:

Full Professor of Economics at the Department of Social and Economic Science of ‘Sapienza’ Università di Roma. He holds a B.A. in Economics from Roma Tre University, a Doctorate in Political Economy from ‘La Sapienza’ University of Rome, and a PhD in Economics from New School for Social Research (NY). He is associate editor for the Journal of Economic Surveys and member of the scientific committee of Metroeconomica. He visited, as research scholar, il ‘Colegio de Mexico’, la Université de Bordeaux, and was adjunct professor at New York University. His research focuses on dynamic models of growth and distribution, wealth inequality and structural change. His contributions are published in important academic journals, such as The Journal of Economic Theory, the Journal of Evolutionary Economics, Metroeconomica, Structural Change and Economic Dynamics and the il Journal of Economic Surveys.