Ciarini Andrea
Recapiti Docente:

Tel. +39 0649918455 - Int. 28455 - andrea.ciarini@uniroma1.it

Short Bio:

ANDREA CIARINI è professore associato di sociologia dei processi economici, organizzativi e del lavoro presso il Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche della Sapienza Università di Roma, dove insegna sociologia economica e sociologia del welfare. E’ coordinatore scientifico del Laboratorio SemPer (Seminario Permanente sulle politiche sociali e l’empowerment del cittadino) e membro dell’unità di ricerca Lavoro e Organizzazioni. E’ stato Visiting Researcher presso il Dipartimento di Social Policy della London School of Economics and Political Sciences (Regno Unito) e Visiting Fellow al Centre for Sociological Research (CESO) presso l’università KU Leuven (Belgio). Di recente è stato membro dell’High-Level Task Force for social infrastructures promossa dalla Commissione Europea e dall’European Long-Term Investors Association (ELTI). I suoi interessi di ricerca riguardano il welfare, il mercato del lavoro e le relazioni industriali.

Short Bio ENG:

Andrea Ciarini, PHD. He is associate professor at the Department of Social and Economic Sciences of the Sapienza University of Rome. He is the scientific coordinator of the Laboratory SemPer and member of the Research Unit Lavoro e Organizzazioni. He was visiting researcher at London School of Economics and Political Sciences (United Kingdom) and KU Leuven University (Belgium). He was a member of the High-Level Task Force for social infrastructures promoted by the European Commission and the European Long-Term Investors Association (ELTI). His main research interests are in the fields of comparative welfare studies, labour market policies and industrial relations. He is currently researching on the relationships between welfare state, social finance and long-term investment towards social infrastructures in a comparative perspective