Cerqua Augusto
Recapiti Docente:

Tel. +39 0649910550 - Int. 20550 - augusto.cerqua@uniroma1.it

Short Bio:

Augusto Cerqua è RTDA in Statistica Economica presso Sapienza, Università di Roma, Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche. È stato Senior Research Fellow presso la University of Westminster (Regno Unito) e Visiting PhD student presso il Department of Economics, University College London (Regno Unito). È autore e co-autore di vari articoli e pubblicazioni internazionali. I suoi interessi di ricerca vanno dalla valutazione delle politiche regionali e delle politiche sul lavoro fino ai temi economici di ambiente e turismo.

Short Bio ENG:

Augusto Cerqua, PhD. He is Assistant Professor (RTDA) in Economic Statistics at Sapienza, University of Rome, Department of Social and Economic Sciences. He was a Senior Research Fellow at the University of Westminster (United Kingdom) and Visiting PhD student at the Department of Economics, University College London (United Kingdom). He is author and co-author of various articles and international publications. His research interests range from the evaluation of regional policies and labor policies to the economic issues of environment and tourism.