Kopinska Joanna Aleksandra
SSD Docente:
SECS-P/01
Sede Docente:
P.le Aldo Moro 5 - Stanza 412 - Piano 4 Fac. Sc.Politiche, Sociologia, Comunicazione Cu002a
Recapiti Docente:

Tel. +39 0649690249 - Int. 30249 - joanna.kopinska@uniroma1.it

Short Bio:

Professore Associato in Economia Politica presso Sapienza, Università di Roma, Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche. Ha conseguito il dottorato di ricerca in Teoria Economica e Istituzioni presso l'Università degli Studi di Roma Tor Vergata. I suoi interessi di ricerca si concentrano sui temi dell’economia della salute e del lavoro, dell’economia pubblica e della demografia economica. I suoi lavori più rilevanti sono pubblicati sulle riviste come Journal of Health Economics, Demography, Labour Economics, Health Economics e altri.

Short Bio ENG:

Associate Professor of Economics at the Department of Social and Economic Science of Sapienza University of Rome. She holds a Ph.D. in Economic Theory and Institutions from University of Rome Tor Vergata. Her research interests focus on health economics, labour economics, public economics and economic demography. Her most relevant research is published in Journal of Health Economics, Demography, Labour Economics, Health Economics and others.