Panvini Guido
Recapiti Docente:

Tel. +39 064991 - Int. 2 - guido.panvini@uniroma1.it

Short Bio:

Guido Panvini è ricercatore a tempo determinato di tipo B (senior) presso il Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche della Sapienza Università di Roma. Ha svolto attività di ricerca e di insegnamento presso l’Università della Tuscia, l’Università degli studi di Macerata, l’Università Luiss Guido Carli di Roma, l’Università degli studi di Perugia e l’Università di Sciences Po. È stato postdoctoral fellow presso la Yale University, visiting scholar presso la Ku Leuven University e Marie Curie Fellow presso il Centre d’Historie dell’Università Sciences Po di Parigi. I suoi interessi di ricerca riguardano la storia dell’Europa contemporanea, la storia dell’Italia repubblicana, la violenza politica e i terrorismi, la storia degli intellettuali, il rapporto tra religione e politica, la storia sociale, le guerre civili del ‘900.

Short Bio ENG:

Guido Panvini is Senior Assistant Professor at the Department of Social and Economic Sciences of the La Sapienza University in Rome. He has carried out research and teaching activities at the University of La Tuscia, the University of Macerata, the Luiss Guido Carli University of Rome, the University of Perugia, the University of Sciences Po and the University of Bologna. He was postdoctoral fellow at Yale University, visiting scholar at Ku Leuven University and Marie Curie Fellow at the Center d'Historie of the Sciences Po University in Paris. His research interests concern the history of contemporary Europe, the history of republican Italy, political violence and terrorism, the history of intellectuals, the relationship between religion and politics, social history, the civil wars of the twentieth century.