Nocito Samuel
Recapiti Docente:

Tel. +39 0649910233 - Int. 20233 - samuel.nocito@uniroma1.it

Short Bio:

Assistant Professor (RTDA) in Economia Politica presso il Dipartimento di Scienze Sociali ed Economiche dell’Università di Roma “La Sapienza”. Ha conseguito il dottorato in Economia “Vilfredo Pareto” presso l’Università degli Studi di Torino e il Collegio Carlo Alberto. Ha partecipato come relatore a diverse conferenze di rilevanza nazionale e internazionale. I suoi interessi di ricerca nell’ambito della microeconomia applicata, si concentrano sulle tematiche dell’economia del lavoro e dell’istruzione e sull’economia dei media e political economy. Il suo lavoro più recente a firma singola è stato pubblicato su Labour Economics.

Short Bio ENG:

Assistant Professor (RTDA) of Economics at Sapienza University of Rome, Department of Economics and Social Sciences. He holds a Ph.D. in Economics “Vilfredo Pareto” from the University of Turin and Collegio Carlo Alberto. He has participated as a speaker at various conferences of national and international relevance. His research interests in applied microeconomics focus on the issues of labor economics and education and on the economics of media and political economy. His most recent single-authored work was published on Labour Economics.