The UNESCO Chair in Population, Migrations and Development

Presiede: Prof. Paolo OREFICE, Coordinatore
O.d.G:

1. Comunicazioni.
2. Presentazione di una scheda aperta con i seguenti punti di attenzione:
- quali sono le specificità delle nostre UC da valorizzare come ricerca e come Rete itaiiana UNESCO per gli obiettivi dell’Agenda 2030,
- quale nostra attività di impatto in Italia nel 2020 con partecipazione UNESCO (rapporti con UNESCO Venezia, Incontro a Dubai,…),
- come realizzare la pubblicazione di presentazione delle nostre UC per il 2020 (annuario), aperto possibilmente alle altre UC.
3. Attività proposte dalle singole UC.
4. Riepilogo decisioni, organizzazione e varie.

The UNESCO Chair in Population, Migrations and Development established in 2008 at Sapienza University of Rome, aims to further develop the long term objective of building capacities in teaching and researching, promoting a multidisciplinary scientific approach in the field of development, population and migrations.
The UNESCO Chair involves researchers and scholars from different disciplines and fields of competence working on migrations, demography and development. The Chair will act as a laboratory creating new knowledge and ideas in order to promote cultural diversity and to work out new scenarios for the future of international migrations. Based on a network of high level scholars and researchers from different universities and research centers, the UNESCO Chair in Population, Migrations and Development represents a significant arena for the production and dissemination of new knowledge, promoting a center of excellence for further researches and a laboratory supporting the decision making process.

Find us on Facebook: Unesco Chair "Population, Migrations and Development"