Workshop: TOrnado or SUnshine? Mixing Accounting Regulation and Corporate Accountability in the Era of Non-Financial Information, Intangibles and Digitalization - Mercoledì 17 maggio 2023, ore 14.00

17 May 2023, 02:00 pm
Zoom Platform (https://uniroma1.zoom.us/j/95003022619)
Room Onida (III floor), DEAP, Faculty of Economics, Sapienza University of Rome

Preliminary Session h. 14:00
Fabrizio D’Ascenzo – Dean, Faculty of Economics, Sapienza University of Rome
Paola Paoloni – Director, Department of Law and Economics of Productive Activities, Sapienza University of Rome

Introduction and Moderation
Rosa Lombardi, Research Project Coordinator, Sapienza University of Rome

Speakers and Speech – Session 1 “Research objectives and evidence in the accounting regulation and corporate accountability in the Non-financial Information”
Michele Galeotti, Sapienza University of Rome
Paola Paoloni, Sapienza University of Rome
Salvatore Ferri, Sapienza University of Rome
Antonietta Cosentino, Sapienza University of Rome
Alessandro Sura, Sapienza University of Rome
Salvatore Principale, Sapienza University of Rome

Speakers and Speech – Session 2 “Open Discussion in Non-financial information, Intangibles and Digitalization”

Tommaso Beck, “Accounting for sustainability: the new Corporate Sustainability Reporting Directive”
Daniela Cicchini, Andrea Luigi Carello, “Digitalization in sustainability reporting: A comparison between America and Europe” Paolo Conte, “Public Sector Sustainability Reporting”
Paolo Conte, “Public Sector Sustainability Reporting”
Serena De Rosa, Alejandra Sevilla, Emanuele Di Ventura, “Limiti e Criticità delle Informazioni non Finanziarie”
Silvia Di Federico, Maria Gabriella Evangelista, “NPL Evolution in the EU banking system”
Rubina M. Galeotti, “Sustainability reporting in the utilities sector. Evidence from Italy”
Andrianna Kabaly, “Digitalization and smart technologies in the public administration”
Sabrina Ricco, Maria Teresa Bianchi, “Voluntary disclosure: the impact in the corporate processes”
Caterina Macrì, “Digitalisation's support for citizen engagement: The e-participatory budgeting in Rome”
Martina Manzo, “The role of Relational Capital in female innovative startups”
Federica Marroni, "Innovazione e digitalizzazione nelle imprese portuali"
Veronica Procacci, “The SMEs' digital transition in the post pandemic age”
Francesco Antonio Rusciani, Marco Ammaturo, “Non-financial information from Italian SMEs, trade-of between cost and stakeholder engagement”

Conclusions and future researches: Tornado or Sunshine?
Rosa Lombardi, Sapienza University of Rome

La partecipazione al seminario consente di conseguire 0.5 CFU per gli studenti del Corso di Laurea Magistrale in Economia Aziendale (AZIEND). Coloro che volessero seguire l'evento in presenza dovranno prenotarsi con email dalla loro casella di posta istituzionale, all’indirizzo rossella.verdinelli@uniroma1.it. Per chi volesse seguire l'evento da remoto sarà sufficiente collegarsi tramite il link Zoom; si raccomanda di loggarsi con la casella di posta istituzionale per garantire la corretta attribuzione dei crediti