Convegno internazionale “Stato di diritto e diritti fondamentali al tempo della pandemia”

Italiano
Giovedì 25 e venerdì 26 novembre 2021, Centro Congressi di Ateneo, in Via Salaria 113.

L’incontro si propone di realizzare una prima analisi dell’impatto della crisi pandemica globale da Covid-19 su alcune cruciali questioni giuridiche a livello internazionale, europeo e costituzionale in tema di Stato di diritto e tutela dei diritti umani, nonché di fare il punto sulla condizione, durante la pandemia, degli strati più vulnerabili della società italiana. L’incontro costituisce un momento di confronto nel quadro di un progetto di ricerca promosso dalla Sapienza e volto a studiare gli impatti giuridici e sociali della pandemia sui principi dello Stato di diritto e sui diritti fondamentali.

Informazioni per l'accesso:
si ricorda la necessità di compilare il form per l'accesso ai locali dell'Università, disponibile qui: https://www.uniroma1.it/en/notizia/covid-19-phase-2-procedures-students-staff-and-guests e che è necessario essere muniti di green pass.

International conference "Rule of law and fundamental rights at the time of the pandemic"
Thursday 25 and Friday 26 November, Centro Congressi, Via Salaria 113.

The meeting aims to carry out an initial analysis of the impact of the global pandemic crisis from Covid-19 on some crucial legal issues at international, European and constitutional level in terms of the rule of law and protection of human rights, as well as to take stock on the condition, during the pandemic, of the most vulnerable strata of Italian society. The meeting constitutes an opportunity for discussion within the framework of a research project promoted by Sapienza and aimed at studying the legal and social impacts of the pandemic on the principles of the rule of law and fundamental rights .

Access information:
please note the need to fill in the form for access to the University premises, available here: https://www.uniroma1.it/en/notizia/covid-19-phase-2-procedures-students-staff-and-guests a valid vaccine or negative test certification (green pass) is mandatory.

Download :